Upp som en sol- ner som en pannkaka..

När saker o ting ordnar upp sig tror man så e det bara den ena saken efter den andra. Det här me vår fina bil, en helt vanlig svensson bil, en v70. Går som den ska, ingen rost, uppfixad osv. För ett tag sen gick jag förbi bilen o då låg ena sidospegeln sönderkorssad på vägen, volvo uppskattade att allt va sönder o bara byta. Jag avrådde min sambo det och vi väntade me den saken, satte dit allt på plats me den söndriga spegeln, och den fungerade me el o allt, dock trasigt glas -men det e ju bra byta, släng de där 4-5000 volvo ville ta för att fixa det.

Sen tappade min sambo nyckeln i vattnet, som tur väl hade jag betalat in en nyckelförsäkring på sista påminnelsen då vi var osäkra om det va någon mening. Så de sa att vi skulle bara be om ny nyckel, omkodning etc på en verkstad o sen skicka kvitto, polisrapport o så. Så idag så var vi o fixade nyckel o omkodning, tog 20min så det va inga problem. Gjorde ett par ärende , låste o öppnade bilen som vi skulle. Men ikväll så fick vi reda på att bilen stått o tjutit hela dagen ute, och vi kan inte köra me den. Inget funka i den. Bara att öppna förardörren för att dra ut alarmet men sen då? Och nu e det helg... Yeah, planerna krångla ihop sig, snälla grannen lånar ut sin bil, sambon lånar sin mammas bil till jobbet på söndag sen så vet jag inte vad vi ska säga på måndag till volvo, kanske inte deras fel, men ack så arga vi är! Förstörde hela kvällen för oss! Det där får de verkligen fixa- gratis, vi ska inte stå för det!!

Och förra veckan kom jag ut till bilen då har ngn på kundparkering mest troligen dragit antingen sin bil eller kundvagn en lång repa på sidan -kul...

SKAFFA INTE BIL!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0